Via de iPad iets lekkers bestellen

27-3-2017

​Over het eten krijgt het Westfriesgasthuis vaak complimenten. Maar als patiënt wil je misschien wel eens wat extra’s. Dankzij de nieuwe roomservice kunnen opgenomen patiënten via een iPad kleine snacks en drinken bestellen bij ziekenhuiskiosk ’t Boetje. Bestellingen worden tot aan het bed bezorgd.

De roomservice is beschikbaar op alle verpleegafdelingen van het Westfriesgasthuis. Bestellen gaat via de @WFG app die op de iPads van het ziekenhuis zijn geïnstalleerd. Via een digitaal menu kunnen patiënten op de verpleegafdelingen drinken, gebak en snacks van ziekenhuiskiosk ’t Boetje bestellen. Facilitair manager Nils van Mourik ziet het als een extra service. “Patiënten kunnen bijvoorbeeld een chocoladereep bestellen voor hun kleinkind dat op bezoek komt. We kunnen zo meer aanbieden dan de standaardproducten die ze vanuit het ziekenhuis krijgen.” De gastvrouwen en -heren van het Westfriesgasthuis komen de bestelling brengen. Betalen kan bij het bed via een draadloos pinapparaat.

Ieder bed een iPad
 Al sinds 2014 heeft iedere patiënt die verblijft in het Westfriesgasthuis een iPad op de kamer. Daarop vinden ze de @WFG app met televisie, films, spelletjes, kranten, tijdschriften en informatie over de afdeling waar ze zijn opgenomen. Daarmee probeert het ziekenhuis een opname zo aangenaam mogelijk te maken.

WFG App nu ook te downloaden voor thuis
 De roomservice is nu alleen beschikbaar op de iPads van het ziekenhuis, maar de @WFG app heeft vanaf nu wel een versie voor thuis. Via de @WFG Thuis app kunnen patiënten zich voorbereiden op een operatie door alvast informatie te lezen over de afdeling waar ze moeten zijn. @WFG Thuis is voor patiënten en bezoekers gratis beschikbaar. De app is geschikt voor smartphones met besturingsprogramma’s Android (bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S3 en hoger) en iOS (vanaf iPhone 4S). Meer daarover...

Mobile Menu
Zoeken.